Για να δείτε το μήνυμα πρέπει να έχετε εγκατεστημένο το Macromedia Flash.
Το "πλαστικό χρήμα" είναι πια μέρος της ζωής μας!
01.12.2009
Έχοντας την ευθύνη για τον Κέντρο Κάρτας, το Τηλεμάρκετινγκ, το Internet και τα εναλλακτικά Δίκτυα, το Μάρκετινγκ και τα Direct Sales, την Εξυπηρέτηση Πελατών και τη Mεσιτική Ασφαλειών, της οποίας είναι ο νόμιμος εκπρόσωπος, η Γενική Διευθύντρια στο Short Channel Division της Εμπορικής Credicom, Μικαέλα Κουμουλλή, αναλύει στο Ε.Μ. τη φιλοσοφία της εταιρείας της.

Οι χρηματοδοτήσεις αυτοκινήτου, τομέας στον οποίο η Credicom έχει ήδη κατακτήσει ηγετική θέση, εξακολουθεί να παραμένει η κυρίαρχη αγορά σας;

«Ο τομέας του αυτοκινήτου δεν είναι πια "mono-line" business για μας. Οι δραστηριότητες της Credicom έχουν επεκταθεί με επιτυχία στον κλάδο του operating leasing, των δανειοδοτήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς και στο χώρο των co-branded καρτών με δεκατέσσερις σήμερα αποκλειστικές συνεργασίες, που προσφέρουν στους πελάτες μας δωρεάν σέρβις αυτοκινήτων, δυνατότητα αγορών ανταλλακτικών με άτοκες δόσεις, επεκτάσεις εγγυήσεων κ.λπ. Επιπλέον, διεισδύσαμε θεαματικά, θα έλεγε κανείς, στο νέο χώρο (για την Ελλάδα) του bancassurance. Συγκεκριμένα, μέσα στο 2009 στήθηκε και λειτουργεί με κέρδη που σήμερα φαίνονται να είναι μέσα σε λίγους μήνες πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ (τζίρος άνω των 2,5 εκατ. ευρώ) μια νέα θυγατρική εταιρεία μεσιτιών ασφαλίσεων, η οποία έχει προσφέρει στους πελάτες μας μια γκάμα από σύγχρονα ασφαλιστικά προγράμματα, κυρίως add-on-loan, τα οποία σχετίζονται τόσο με το αυτοκίνητο όσο και με το ίδιο το καταναλωτικό προϊόν. Εν κατακλείδι, η Credicom έχει συγκεκριμένο επιχειρησιακό μοντέλο, αυτό της Sofinco (θυγατρική εταιρεία της Credit Agricole και market leader στα καταναλωτικά πιστωτικά προϊόντα), το οποίο σε όλες τις χώρες που λειτούργησε ξεκίνησε μεν με τις χρηματοδοτήσεις αυτοκινήτου, αλλά σταδιακά κάλυψε ένα ευρύ φάσμα αναγκών των σύγχρονων καταναλωτών, δημιουργώντας έξυπνα, εύκολα, οικονομικά και πρωτοποριακά προϊόντα και προωθώντας τα μέσα από σημαντικά και εδραιωμένα συνεργαζόμενα λιανικά δίκτυα. Ως εκ τούτου, μέσα στο 2009 δε σταματήσαμε εδώ. Φέτος, με μια δυνατή Διεύθυνση Business Development, στήθηκε και λειτουργεί ο τομέας household, με σημαντικούς συνεργάτες στο χώρο των ηλεκτρικών ειδών και ειδών σπιτιού γενικότερα».
 

Πώς επιτυγχάνετε η ταυτόχρονη παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών καταναλωτικής πίστης;

«Θα σας απαντήσω με μια ανορθόδοξη εισαγωγή. Είναι ένα γεγονός ότι η Credicom δεν έχει το δικό της δίκτυο καταστημάτων. Αυτό το γεγονός, παρόλο που δεν αποτελεί εμπόδιο για τους πελάτες μας, αφού μπορούν να μας βρουν μέσω τηλεφωνικών και ηλεκτρονικών δικτύων και καθώς τους παρέχουμε πολλαπλούς δωρεάν τρόπους αποπληρωμής των δόσεών τους (καταστήματα Εμπορικής, ΑΤΜs, πάγιες πληρωμές μέσω λογαριασμών της επιλογής τους, ΕΛ.ΤΑ., πληρωμές μέσω Internet κ.λπ.), για την ίδια την Credicom αποτελεί τη δυνατότητα για τη δημιουργία ενός μοναδικού προφίλ: αυτό του τραπεζικού ιδρύματος, που, λόγω της κεντροποίησής του και ελλείψει βαρέως δικτύου, μπορεί να ελίσσεται εκπληκτικά γρήγορα και να απαντά στις ανάγκες της αγοράς ή και ακόμα στις κρίσεις της αγοράς, με διαφοροποιημένα προϊόντα που διεισδύουν εύκολα στα κανάλια μας και με συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας εξυπηρέτησης των πελατών μας.
Ήδη σήμερα κάτω από την εποπτεία μου λειτουργούν δύο άρτια καταρτισμένα in-house τηλεφωνικά κέντρα, τα οποία ελέγχονται καθημερινά για την απόδοσή τους και έχουν πολύ ψηλούς ποιοτικούς στόχους πωλήσεων αλλά και εξυπηρέτησης. Φανταστείτε μόνο ότι οι εισερχόμενες τηλεφωνικές κλήσεις απαντώνται κατά μέσο όρο σε λιγότερο από 18 δευτερόλεπτα! Δοκιμάστε να μας καλέσετε!».
 

Ποια είναι η φιλοσοφία σας ώστε η Εmporiki Credicom να καταφέρει να εκμεταλλευτεί ακόμα καλύτερα τις ευκαιρίες που εμφανίζει ο τομέας του «πλαστικού χρήματος» στην Ελλάδα;

«Το "πλαστικό χρήμα" είναι πια μέρος της ζωής μας. Και πιστέψτε με, υπάρχουν τρόποι για όλους, ανεξάρτητα από την κοινωνικο-οικονομική ομάδα στην οποία ανήκουν, να έχουν και να εκμεταλλεύονται τα προνόμια που προσφέρουν οι πιστωτικές κάρτες. Δυστυχώς, η χρήση τους από τους καταναλωτές -όχι μόνο στην Ελλάδα βέβαια- έχει φέρει τους ίδιους αλλά και τις τράπεζες σε αδιέξοδα. Διάβαζα πρόσφατα ότι ο μέσος Ισπανός έφτασε στο σημείο την περασμένη δεκαετία να έχει στο πορτοφόλι του εννέα κάρτες! Σήμερα ο ίδιος καταναλωτής έχει περιορίσει τον αριθμό των καρτών του σε μόνο δύο. Μήπως κάτι παρεμφερές δε συνέβη και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια; Κάποια στιγμή κι εμείς οι Έλληνες κατείχαμε αλλεπάλληλες co-branded κάρτες για να αγοράζουμε από κάλτσες και παπούτσια μέχρι ιατρικές υπηρεσίες. Η κάθε εταιρεία, η κάθε εμπορική ή τουριστική επιχείρηση, το κάθε ιδιωτικό ίδρυμα ή νοσοκομείο, ακόμα και οι αθλητικές ομάδες θέλησαν κάποια στιγμή να εκδώσουν τη "δική" τους κάρτα. Αυτό το φαινόμενο δημιούργησε στους καταναλωτές ανοίγματα δύσκολα διαχειρίσιμα και μάλιστα σε εποχές που η revolving πίστωση έφτανε και το ετήσιο 22% σε τόκους! Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι τράπεζες έχουν μειώσει ή και απωλέσει την εν λόγω δραστηριότητα και στρέφονται σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Εμείς, έχοντας πια στην κατοχή μας ένα υγιές σε όγκο και ποιότητα πελατολόγιο που προήλθε βέβαια από τα δάνεια αυτοκινήτου, σχεδιάζουμε αυτή τη στιγμή ένα "καρτικό" προϊόν, το οποίο θα προωθηθεί το 2010 και το οποίο θα είναι multi-merchant με πολλαπλά οφέλη και win-win σενάρια για όλους (καταναλωτές, εμπόρους). Το όνομα του παιχνιδιού είναι "εξειδίκευση στους πολλούς", όσο παράδοξο και εάν ακούγεται. Το όραμα της κάρτας αυτής είναι να ταιριάζει με τη ζωή και τις ανάγκες των περισσότερων από τους πελάτες μας, να τους καλύπτει δηλαδή στους τομείς της υγείας, της ψυχαγωγίας, της κουλτούρας και της καθημερινότητας σε τέτοιο βαθμό που ιδανικά να μη χρειάζονται κανένα άλλο εργαλείο αγορών. Υπολογίζουμε να λανσάρουμε το προϊόν αυτό κατά το β΄ τρίμηνο του 2010, ενώ παράλληλα βρισκόμαστε σε διαφημιστικό spec, καθώς για πρώτη φορά θα "τολμήσουμε" να επικοινωνήσουμε έξω από τα δίκτυά μας, στο ευρύ κοινό, με ήπιες καμπάνιες above the line. Ίδωμεν!».
 

Η εταιρεία σας θα λέγατε πως βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας για την προώθηση του εμπορίου;

«Κακά τα ψέματα. Οι σύγχρονες επιχειρήσεις έχουν απέναντί τους από τη μία όλα όσα φέρει η σύνθετη παγκόσμια μακροοικονομία του 21ου αιώνα και από την άλλη τους ιδιαίτερα sophisticated πελάτες και την ελαστική ζήτηση. Μόνο όσοι μπορούν να συνδυάζουν σωστά τις παραγωγικές τους πηγές, να διαχειρίζονται τους αιφνιδιασμούς, να κάνουν έξυπνη διασπορά του ρίσκου τους και να κρατούν, τελικά, τα τιμολόγιά τους χαμηλά, με κέρδος, μπορούν να επιβιώσουν. Χρειάζεται εξειδίκευση, βαθιά τεχνογνωσία και πρόβλεψη για να σταθεί κανείς στο ύψος των περιστάσεων. Πιστεύω ότι η Credicom, την οποία γνωρίζω και παρακολουθώ από την ίδρυσή της το 2002, καθώς συμμετείχα στην τότε ομάδα των συμβούλων του έργου εκ μέρους της PwC (ήταν το πρώτο joint venture της Credit Agricole και της Εμπορικής Τράπεζας), έχει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να κερδίσει στα 7 μόλις πρώτα χρόνια της ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς».
 

Ποια είναι η φιλοδοξία της τράπεζας σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

«Ο ανταγωνισμός μας είναι τα δανειακά καταναλωτικά προϊόντα των τραπεζών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα
- και δεν είναι λίγες οι τράπεζες που έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ψηλή πιστότητα στους πελάτες τους και να γίνουν η "κύρια τράπεζά" τους, κυρίως όταν στο portfolio προϊόντων του πελάτη υπάρχει ένα στεγαστικό δάνειο. Εμείς φιλοδοξούμε να κάνουμε βήματα προς το προφίλ αυτό των πελατών που δεν έχουν ιδιαίτερο συναισθηματικό ή απτό δέσιμο με μια κύρια τράπεζα, αλλά, αντίθετα, είναι έτοιμοι να απολάβουν και να απολαύσουν προνομιούχα καταναλωτικά προϊόντα σε συνδυασμό με τις εναλλακτικές/ηλεκτρονικές λύσεις επικοινωνίας που τους προσφέρει η Credicom. Οι έρευνές μας δείχνουν ότι υπάρχει ένα critical mass τέτοιων πελατών και το μεγάλο στοίχημα για μας είναι να τους εντοπίσουμε και να τους μιλήσουμε σε μια γλώσσα που θα την καταλάβουν και θα την ασπαστούν: τη γλώσσα μιας νέας γενιάς από μια τράπεζα ιδεών που μπορεί να κοιτάει μόνο μπροστά και μακριά».